Strona o Counter-Strike v.1.6

Menu

Bronie
Powrot
Kontakt

Mapy oraz tryby rozgrywek





Tryby rozgrywek


He Grenade

W tym trybie jedyną bronią są granaty.

Symmetric fun maps

Mapy które są praktycznie identyczne po obu stronach, nie można na nich kupować broni, leżą one na ziemi. Na tych mapach istnieje jeden cel - zabić członków przeciwnej drużyny. Zazwyczaj po środku znajdują się leżące bonusy, jak: granaty etc.

Fun maps

Mapy zazwyczaj robione przez fanów. Polegają one na wybiciu przeciwników - z tą jedną różnicą, że drużyny są w zamkniętych pomieszczeniach, a w pomieszczeniach jest mnóstwo drzwi. Na początku każdej tury losowo wybierane drzwi się otwierają, nimi przechodzi się na inną lokację, w której spotyka się następnych przeciwników. Każda lokacja posiada swoją własną broń, także wchodząca drużyna ma tylko ten rodzaj broni. Rozgrywka na te same bronie pomiędzy drużynami jest wyrównana. Wygrywa ta drużyna, która posiada umiejętności, a nie pieniądze i broń.

Aim

Są to małe mapki, na których broń leży na ziemi. (Najczęściej jest to M4A1 i AK47)

Fight Yard

Mapy fy (Fight Yard) są bardzo podobne do mapek typu aim_. Jedyną różnicą jest ilość przeszkód, których na mapach fy_ jest więcej (często mapki fy_ są w budynkach, np. fy_pool_day).

Surf

Na mapach tego typu przede wszystkim surfuje się po specjalnych pochyłych ścianach W niektórych planszach chodzi o to aby czym prędzej przelecieć z 1 poziomu na 2 w innych natomiast która ekipa (CT) czy (T) szybciej doleci do broni i zgładzi tę druga. Surfowanie na tych planszach jest dość trudne, gdyż aby opanować technikę surfowania w stu procentach, trzeba umieć wiele trików np.Strafejump. Generalnie polega na tym że w przeciwnych kierunkach naciskamy strzałki do pochyłej ściany np. jak surfujemy po prawej stronie to trzymamy strzałkę w lewo, i odwrotnie do do surfowania po lewej stronie. Aby się wybić musimy wykonać zawrót myszy w kształcie "łezki". Nie naciskamy strzałki do przodu gdyż wtedy spadniemy.

Awp

Mapy na otwartej, rozległej przestrzeni polegające na ćwiczeniu swoich umiejętności snajperskich za pomocą karabinu zwanego AWP(Arctic Warfare Police) lub AWM (Arctic Warfare Magnum) lub karabinu Scout Rifle (źr.: http://en.wikipedia.org/wiki/Scout_rifle , http://en.wikipedia.org/wiki/Accuracy_International_AWM , http://world.guns.ru/sniper/sn06-e.htm).

Kreedz

Na tych mapach (kz) gracz próbuje jak najszybciej, przeskakując z jednej "platformy" na drugą dostać się na sam szczyt. Mapki często przypominają góry na które sie tak jakby wspinamy. Nie ma możliwości zabicia przeciwnika i wszyscy gracze są w CT.

HE

Mapy gdzie przeciwnicy mają tylko granaty i noże.

Gun Game

Mapy specjalnie przystosowane do gry w Gun Game. W tym trybie na początek rundy każdy otrzymuje podstawowy pistolet i zadaniem jest zabijaniem osób z drużyny przeciwnej. Co kilka zabić (w zależności od serwera) zdobywamy wyższy poziom i mamy lepszą broń. Wyjątkiem są tu granaty i nóż. Za zabijanie granatami nie dostajemy poziomu, a za zabójstwo nożem otrzymujemy go od razu, a przeciwnik traci jeden poziom. Czasami występuje w połączeniu z DM.

DeathMatch

Przedrostek dm_ oznacza że mapy są przystosowane do gry w Death Match. Nie ma drużyn, każdy atakuje każdego.

Soccer Jam

Rodzaj gry przeznaczony dla fanów piłki nożnej. Jak już pewnie wiecie gramy tam w nogę. Dostępny jest tylko nóż i piłka którą rzucamy we wrogów (Mogą ją złapać). Za zabijanie i strzelanie goli dostajemy EXP. EXP wydajemy na 5 statystyk po 5 lvli. Mapa przystosowana do dodatku Soccer Jam (dodatek dla Amx Mod X)

Zombie Mod

Mod pozwalający zmierzyć się graczom w konflikcie umarłych (w tym przypadku są nimi Terroryści tzw. zombi) oraz żywych ludzi starających się przeżyć (Anty-terroryści). Mod nie zmienia całej rozgrywki tylko zasady. Stajemy po jednej stronie żywych lub umarłych i kolejno żywi starają się przeżyć jak najdłużej, lub po prostu zabić nieumarłych, umarli zaś, muszą nie dopuścić do końca czasu danej rundy i zabić wszystkich graczy z przeciwnej drużyny. Żywi (anty-terroryści) mają do wykorzystania wszystkie możliwe bronie, mają do wykorzystania także bronie terrorystów po wpisaniu w czacie komendy "/bm". Standardowym wyposażeniem nieumarłych (terroryści) są ich szpony oraz ogromna ilość życia (pż - hp) sięgająca na serwerach wg. ustawień od 600 do nawet 3000 punktów. Ich stan gotówki przy każdej rundzie jest resetowany do 0$. Często na serwerach dla efektu grozy używany jest efekt "nocy" (gdzie po prostu zapada mrok) w którym to, nieumarli korzystają z noktowizorów, a żywi korzystają tylko z latarek (także brak możliwości zakupu noktowizorów przez at - takie utrudnienie). Wtedy rozgrywka staję się bardzo emocjonująca. Poleca się dla osób słabo nerwowych i sercowych opuszczenie grania tej modyfikacji podczas efektu "nocy" z powodu dużego stresu, który może nastąpić podczas niespodziewanego ataku. Istnieją także różne mapy stworzone do tej modyfikacji o początkowej mapie _zm w której to ludzie mają dużo więcej miejsca do schronienia się przed nieumarłymi. Występuję jednak wiele różnych błędów, dotyczących grania. Każdy nieumarły po zabiciu żywego dostaje 300 $ jak w normalnej grze. Przykładowo po zabiciu 5 ludzi, dostaję 1500 $ dzięki którym może zakupić broń MP5. Często na takich serwerach wykorzystywany jest mod unlimited-ammo (nieskończona amunicja) więc gracz z przewagą 1000 HP oraz bronią jest naprawdę irytujący.



Rodzaje map


de_- Bomb Defuse - Terroryscie musza podlozyc bombe na jednym z 2 bombsitow,natomiast zadaniem CT jest jej rozbrojenie.

cs_- Hostage Rescue - Zadaniem CT jest odbicie przetrzymywanych przez Terrorystow zakladnikow.

fy_ - Fun Maps - Mapy polegajace na wzajemnym likwidowaniu sie obu drozyn.

kz_ - Kreedz - Mapy polegajace na "Wspinaniu" sie graczy do celu.



Inf zaczerpniete z www.wikipedia.pl